dinsdag 4 oktober 2016

een test rokje: de skippy skirt

Marie-Paule van So Popo Sew vroeg wie mee haar eerste zelfgetekende patroon wou testen. Laten we nu net een beetje tijd over hebben een meisje in de familie hebben dat graag nieuwe kleedjes krijgt. Zo gezegd zo gedaan.

Je vindt het patroon sinds vrijdag terug op haar blog. Ik was oorspronkelijk van plan om beide versies te testen, maar toen gaf mijn overlock het op (of was ik degene die over een naald moest stikken?), dus het is maar 1 testversie geworden.

Deze jongedame gaat in januari 9 jaar worden, maar is een lange smalle, dus de rok heeft de breedte van een 7 jarige en de lengte van een 9 jarige en zit als gegoten.


Zelf had ik weinig bemerkingen aan het patroon en ook de handleiding is nu perfect volgens mij. Dus een snel en leuk rokje waar er zeker nog van gemaakt gaan worden.








Het is trouwens perfect om met overschotjes stof te maken. Misschien herkende je beide stofjes al? Van de blauwe heb ik al een kleedje gemaakt en de gekleurde is een bloesje van mij.

1 opmerking: