dinsdag 20 september 2016

oefening baart kunst met de cameo

De eerste keer dat ik mijn cameo gebruikte had ik hulp. Maar ik moest het uiteraard ook alleen kunnen. Dus heb ik 2 body's gekocht bij Zeeman, speciaal om er iets met flex op te maken. 

Ons meisje zal geen kleffe prinsessenkleding krijgen, dus geen babyroze of al te veel frulletjes.
Het is een stoere meid want we hebben samen al hard gevochten. 

Beide tekeningen heb ik via Pinterest gevonden. Getraceerd, testvlak gesneden, uitgesneden en op de gewassen body geperst met mijn strijkijzer.
Wat heb ik geleerd? De blauwe glitter flex was moeilijk te snijden en te pellen, dus misschien nog iets dieper snijden? En vooral een goede lamp erop bij het pellen. Voor de fuchsia flex ging het snijden en pellen vrij vlot. Maar daar kreeg ik het moeilijk geperst, het bleef maar niet kleven en spijtig genoeg zie je het op sommige plekjes als je een geoefend oog hebt.



Mijn flex komt van Stickits en daar ben ik best tevreden over.
Heb je graag beide bestanden voor de cameo? Hier vind je cool kid en hier vind je tinkerbell

2 opmerkingen:

  1. ooh dat is leuk! Geen saaie body's voor uw mevrouwtje dus.
    En ik ben ook niet zo pro prinsessenroze, wel pro felroze, maar volgens mij zou ik voor teveel pro zijn en niet kunnen kiezen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk! De flex die ik kocht, blijft ook heel moeilijk kleven, dus ik zoek naar een goed alternatief.

    BeantwoordenVerwijderen