donderdag 29 september 2016

Ella is geboren

Goede vrienden zijn bevallen van Ella en dat verdient cadeautjes. In het ziekenhuis kregen ze een gekocht cadeau, maar later het zelfgemaakte.

Deze keer niets genaaid, maar een persoonlijk rompertje. Super leuk om te maken trouwens met een emotionele mama als gevolg.

Hoe ben ik nu van start gegaan?
Met de smartphone heb ik foto's genomen van stukjes van het geboortekaartje, haar naam en een stukje van de geboortedatum. Dat heb ik dan geüpload op www.myfonts.com. Deze site herkent lettertypes. Ik kwam uit op Slappy font en op HVD Comic Serif font.
Deze 2 lettertypes heb ik dan gedownload
via www.dafont.com en geïnstalleerd op de laptop.

Dan was het alleen nog maar het rompertje zelf ontwerpen, wat vrij vlot ging. Uiteraard was haar naam zonder de witte bolletjes in het lettertype, dus heb ik ook maar de bolletjes toegevoegd.
De flex werkte gelukkig goed mee en ondertussen is mevrouw er zeker al uitgegroeid, maar het blijft een mooi geboortecadeau vind ik, jullie ook?




1 opmerking: