maandag 16 juni 2014

meedoen met wedstrijden...

geeft stress! En veel. Maar ik ben er ó zo trots op.

Met de wedstrijd van Zonen09 meedoen, was leuk. Ik had eigenlijk nog niet veel genaaid voor grote jongens. Dus ik was meteen mee! Aankopen van patroon Ole ging vlot. En dan starten maar.

Toch maar eerst een testversie voor mijn metekindje. Maar met de geweldige handleiding ging dat als vanzelf. Deze moet ik nog afwerken, dus je gaat ze zeker nog later zien.

Dan stof kiezen. Bij Bobby Sewing in Mortsel kwam ik de perfecte stof tegen. De knoopjes komen van veritas. De binnenstof (eerder een punta di roma) had ik nog liggen van het stoffenspektakel. (Dat ging eigenlijk een kleedje voor mezelf worden. Misschien als ik goed puzzel nog steeds.)

Patroon overnemen ging vlot. Ik moest duidelijk geen smalleke nemen. Hij past perfect. Knippen in stof geeft altijd wat stress, zeker als het tricot is, maar oefening baart duidelijk kunst, ook dat ging vlotjes.

Mooi omkeerbaar doordat ik langs 2 kanten knoopjes heb gezet. Die trouwens last minute in de auto naar het neefje erop werden gezet. 1e maal knoopsgaten gemaakt in tricot en direct dik in orde.

Langs de rode kant vond ik het maar een beetje saai. Daarom nog een ster erop genaaid. Gelukkig is mijn stoffenkast zeer (misschien té?) uitgebreid waardoor ik gemakkelijk ook daarvoor nog een stofje had liggen.

Het zakje is dezelfde stof als de kraag en boorden. Vond ik eigenlijk wel een zeer leuk detail.

Ik ben trots, valt het op? Hopelijk vinden jullie het ook een succes. En vooral, hopelijk win ik een prijs ;-)




















































 Geniet vooral mee van het guitige kopje van het neefje.
Toch een schoon ventje! 
Bedankt aan de schoonzus om haar kindje te mogen gebruiken.

8 opmerkingen:

  1. Mooi! Ik ben vooral fan van de rode kant. Heel mooi accent met die streepjes daar. Succes! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, ik was eerst bang dat de rode kant juist teveel was, maar ben eigenlijk ook wel fan :-) Bedankt voor het mooie compliment!

      Verwijderen
  2. Mooi ! Zo leuk, die Ole, een ander stofje en hij ziet er meteen weer anders uit !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zo, heb er nog al mooie gezien. Is een hemels patroontje!

      Verwijderen
  3. Mooie versie! Win je niet, dan is je neefje er alvast zeer goed mee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zo, had het gisteren al aan om naar school te gaan. Dus dan is het goedgekeurd al :-)

      Verwijderen