woensdag 26 maart 2014

les 3: een rok op maat...

En dat is voor mij perfect en afschuwelijk! Ik heb geen deftige maten, dus rokjes zijn nooit perfect.

Gelukkig volgen we afstandsonderwijs en in les 3 moeten we een rechte rok op maat maken. Eigenlijk dus helemaal niet zo gemakkelijk om via een geschreven tekst een rok te maken op maat. Zeker dus niet met mijn maten. Mijn taille ligt niet op zijn plaats en mijn heupen zijn zéér aanwezig. En daartussen is het dus van héél smal naar lekker breed. Maar het is ons gelukt. Nu niet helemaal perfect, maar voor een eerste keer goed genoeg. Volgende keer doe ik er gewoon nog iets af langs de zijkanten.


Het rokje is een korter model. Het is gemaakt uit katoen zonder een split achteraan, dus moest het wel kort zijn.





Niet in de les opgenomen, maar omdat ik het kan, moest het van mezelf deftig. Een beleg gemaakt en een blinde rits erin gestoken. En ervoor gezorgd dat het beleg mee vast zat zonder dat ik met de hand naaien moest. Dat was lang geleden, maar met wat zwoegen kwam het terug. En ik ben best tevreden met het resultaat.











Met uiteraard ook een mooie zoom van 2 cm.
En omdat ik te lui was om de overlock boven te halen voor dit test rokje, heb ik gezigzagd met de naaimachine.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten