zondag 16 maart 2014

heerlijk fruit...

uit de diepvries!

Ik heb weeral die periode. Die periode dat ik bakken wil. En gelukkig heb ik prachtige boeken die me daarbij helpen. Dus ik moet niet altijd alleen uit mijn hersenen recepten plukken.
En ook mijn diepvries helpt soms. Daar zat nog een halve kilo rabarber in. En omdat ik binnenkort weeral nieuwe stronken kan krijgen, werd het tijd dat ik de oude stronken op maakte. En dan doen we dat met plezier.


Het eerste recept uit "delicous, hét bakboek!" ging het worden, een rabarber hazelnootkruimelcake. Een kleine wandeling naar de winkel en dan de keuken in. 15 minuten bezig, 45 minuten in de oven en het volgende pareltje kwam eruit:







Onderste laag is vooral boter en suiker met hazelnoot en een beetje bloem.
De laag daarboven is een kruimellaag van suiker, boter en bloem met daartussen rabarber. En bovenaan nog wat donkere bruine suiker.
Niet zo goed voor de lijn, maar o zo lekker.

Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten