zaterdag 29 maart 2014

frambozen-balsamico crème -muffins...

Ja goed gelezen! Balsamico in muffins. En het was heerlijk! Echt! Ergens had ik dat zo eens gelezen met aardbeien, maar dan doe ik toch weeral gewoon mijn zin?!

Ik heb het recept zelf uitgeschreven, ze waren iets te vochtig. Maar frambozen uit de diepvries houden veel water vast, dus goed laten ontdooien en dan afdrogen en dan zal dit bij jou niet zo zijn.

Ingrediënten:
160 gr bloem
50 gr amandelpoeder
75 gr boter
90 gr rietsuiker = 30 gr honing
120 ml melk
2 eieren
1 tl bakpoeder
snuifje zout
zeste van een halve sinaasappel
sap van een halve sinaasappel
160 gr diepvries frambozen
1/2 tl balsamico crème per muffin

Recept:
- oven voorverwarmen op 180°C
- cupcake vorm vullen met papieren vormpjes, ik had met dit recept 15 cupcakes
- boter smelten, suiker hierbij en mengen tot een steviger mengsel
- ei per ei hierbij en mengen
- Zeef bloem, zout, amandelpoeder, bakpoeder bij dit ei-suiker-boter mengsel
- melk, zeste, sinaasappelsap eronder mengen
- frambozen er zeer voorzichtig eronder mengen, per muffin 1 framboos opzij houden om dit, voor het bakken, in het beslag te duwen
- 1/2 tl balsamico op de muffin doen en met een tandenstoker wat marmeren
- framboosje erop, beetje induwen
- ongeveer 25 minuten afbakken, laten afkoelen

Smakelijk!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten